Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Jessica - 29 juli 2008 23:11

Läkaren anmärkte i morse att Oppli såg mycket piggare ut och mycket riktigt, sakta med säkert börjar han krypa ur sitt skal. Hon hade goda nyheter med sig på ronden, hans antal vita blodkroppar har börjat stiga vilket innebär att han har bättre förutsättningar nu att själv bekämpa infektionen i hans kropp. Hon bekräftade även det vi misstänkte, enligt ultraljudet har tumörerna krympt betydligt vilket visar att det första cytostatikablocket var effektivt. Om allt går som det ska bör vi kunna åka hem på torsdag, senast fredag, och spendera helgen hemma för att sedan ta tag i nästa cytostatikablock på måndag. Hoppas nu bara att det blir fint väder i helgen!!!

Efter den sedvanliga turen till kiosken för att inhandla mer godis passade jag på att ta en promenad för att få lite luft. Ja, det var i alla fall min intention....otur att sjukhuset ligger så nära centrum, promenaden förvandlades till en shoppingrunda ;o) Skönt med lite luft i alla fall, har inte varit ute alls sedan i lördags!
En incident i tvättstugan idag, någon hade tagit ut min nästan torra tvätt ur tumlaren och lagt den i en skrynklig hög på bänken. Så respektlöst att jag genast kopplade på sandlådehumöret för att hämnas. Det som istället låg i tumlaren var ett enda ynka par trosor av fin kvalitet, satt på låg temperatur i 120 min. Undrar just hur de trosorna ser ut nu efter 120 min i hög temperatur.....? Jag vet, barnsligt, men just nu har jag ingen lust att vara snäll och överseende!

Oppli har inte sovit lika mycket idag som de senaste dagarna och han har varit på ett relativt gott humör. En liten "bonusdos" morfin ikväll resulterade i en babblig och uppspelt gosse, även fast han har lite svårt att prata. Han är fortfarande lite hes samt så låter han som om tandläkaren har varit framme med en bedövning, men det hindrade inte honom från att prata, vissla, skämta och skratta högt. Helt underbart att få se efter dessa dagar!! Gissa om syster Linda, som bara har sett Oppli okontaktbar och ledsen, blev förvånad över att höra honom utbrista "Jag älskar dig" till henne :o)
Och godispåsen bara växer! Oppli har fullt sjå med att hinna klippa sönder allt, en av godisarna hamnade dock i fiskakvariet idag *oops*, fast det var faktiskt under översyn av en sköterska som detta hände så det kan inte skyllas på någon av föräldrarna ;o)
 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards