Alla inlägg den 23 juli 2008

Av Jessica - 23 juli 2008 10:12

Oppli vaknade med ont i halsen i morse. Vilket innebar att han i princip inte ville äta något men värst av allt inte ville dricka heller. Till råga på allt fick han under förmiddagen magknip och han vägrade att sätta sig på toaletten. Tråkigt nog hade jag glömt att köpa med mig lavemang från apoteket på sjukhuset så jag fick snällt sätta mig i bilen och fara iväg till närmsta apotek. Passade på att handla mat på vägen och när jag kom hem blev min man imponerad över min "american shopping", bara halvfabrikat och allt som kan tänkas locka Oppli till att äta, inte likt min vanliga shoppingpåse....

Lavemanget hjälpte rejält, den stackarn fick springa på toaletten 5 gånger men slapp åtminstone magknipen. Efter att ha sovit i min famn i drygt en timme vaknade han med feber och var väldigt matt. Ett samtal till sjukhuset avgjorde saken, vi fick åka in igen.

På sjukhuset satte man genast tillbaka nålen i porten och satte honom på dropp. Läkaren tittade honom även i halsen och upptäckte att han var lite röd och svullen så ett halsprov fick tas. Febern hade gått ner lite och han piggnade till tillräckligt för att vilja ha en ölkorv :o) Sen skickade han iväg mamma för att köpa 3 korvar till....
Då han var lite piggare nu och rummet som vi hade fått var lite mindre än det förra bestämde vi att jag skulle åka hem för att sova. Det kan vara bra att vänja Oppli vid att både mamma och pappa inte alltid kan vara med samtidigt och till min förvåning protesterade han inte när jag åkte.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards