Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Jessica - 16 juli 2008 23:45

Jösses, aldrig har jag varit så glad över att få vakna hemma. Inte ens tuppen kunde ta bort den glädjen även fast jag kl 04.00 låg och funderade över hur många sätt det fanns att ta livet av ett fjäderfä....

Idag har livet varit som vanligt, så gott det går i alla fall. Förutom att Oppli har varit väldigt mån om sin port och något försiktig i sina rörelser så har han lekt och babblat som han brukar. Efter en sen och lyxig frukost med bl a hemmagjord rabarberkräm och nyplockade hallon så tog vi en promenad till byn för att handla och kasta stenar i ån, en av Opplis favoritsysselsättningar. Lite senare kom Matilda på besök med pappa Johan och bror Kasper. Vi fikade våfflor och plockade körsbär och när kvällen väl infann sig och alla hade gått hem så yppade Oliver: "Vad roligt det var att leka med Matilda idag!" För att sedan rusa iväg till nästa kompis, William!!
Då vädret var riktigt härligt passade vi på att grilla på kvällen och jag kunde inte hålla mig från att norpa en flaska vin från Pettsons...Zinfandeln passade perfekt till bratwursten!! Pysslet fortsatte med att jag kokade körsbärssaft och underbara Angelika kom förbi med en bytta svarta vinbär och hallon som även de blev till en flaska saft. Två plommonkakor senare så sitter jag nu här och bloggar, luften håller på att gå ur mig men som med vilken annan perfekt dag som helst så vill man inte att den ska ta slut och man drar sig för att krypa till kojs. Det som känns som en tröst är att vi har fått ladda batterierna något och att Oppli faktiskt ser fram emot att få komma till sjukhuset imorgon då han vet att hans favorittjej jobbar.....


Dagens gulligaste Oppli-kommentar: "Jag vill ha min pappa så himla mycket att jag nästan svimmar!"

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards