Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Onsdag - pappas fru

Av Jessica - 24 september 2008 12:09

Aldrig har man väl kunnat föreställa sig att cytostatikabehandlingar, sondmatning och morfindropp ska utgöra ens vardag!! Men nu när man sitter mitt uppe i det hela känns det inte konstigare än att titta på TV eller städa badrummet..... Hela förmiddagen flöt på med de vanliga sysslorna, frukost, tandborstning, medicinering och blodprov. Oppli vaknar varje morgon med orden "Jag har sovit gott!" varpå jag alltid svarar "Vad bra, det har jag med!" vilket resulterar i att han vill ha upp mig ur sängen fortast möjligt. Nu har jag äntligen förstått vad det är han menar, han tror att "gott" betyder "färdigt" och blir mäkta förbryllad över att jag inte vill gå upp ur sängen när jag säger att jag har sovit färdigt. Förvirring, och det har pågått länge!!!

Ett avbrott i vardagen var att det kom ett paket till Oppli, hans gosehund Sara har varit ute på vift och fått åka hem i ett postpaket. Hon glömdes hos kusin Hilda i Örebro i lördags och detta är första gången Oppli har varit utan henne, det har dock gått förvånansvärt bra med hunden Matilda istället. Oppli uttryckte sin förvåning över att Sara plötsligt luktade grisöron (vad han nu har fått det ifrån) och krävde att hon skulle ta några varv i tvättmaskinen. Börjar misstänka att Sara har fått åka boskapstransport hit, men hon är ju en hund så ;o)

Efter lunch snubblade vi över de alltid så glada clownerna som underhöll några av barnen i korridoren. När de frågade Oppli vem jag var och vad jag hette nöjde han sig med att svara att jag var hans pappas fru, hmmm....

Under kvällen fick jag en stor dos skvaller och kvinnlig värme, det gör så otroligt gott att sitta och prata om allt mellan himmel och jord med goda vänner. Tack tjejer, jag älskar er!

 
 
Jeanette

Jeanette

26 september 2008 10:56

Pappas fru - vad får han alla roliga uttyck ifrån???

http://jbergh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 16 oktober 2011 21:26

...så nu gör vi äntligen slag i saken och höjer priserna en aning. Flera av er har påpekat att priserna är något låga med tanke på att överskottet går till Barncancerfonden men vi ville se till att få in lite beställningar innan vi justerade priset. ...

Av Jessica - 31 juli 2011 21:20

Blev så glad över att höra att insamlingen som Opplipengarna går till, "Tildes Minnesfond", inte avslutades den 25/7 utan fortsätter att samla in pengar till cancerdrabbade barn. Självklart kommer vi i o m detta att fortsätta att sätta in pengarna fr...

Av Jessica - 11 juli 2011 14:13

 En liten påminnelse om hur man beställer sin Oppligömma!En Oppligömma är den perfekta presenten till någon som du bryr dig om, du kan välja vännens favoritfärger till gömman samtidigt som du visar att du engagerar dig i barnen som drabbas av den för...

Av Jessica - 9 juli 2011 09:21

...innebär sol, bad, grilla, studsmatta och självklart att tillverka Oppligömmor   Vi börjar närma oss slutet av beställningslistan och tar tacksamt emot nya beställningar så att vi kan fortsätta virka/blinga på vår soliga veranda. I veckan har vi äv...

Av Jessica - 23 maj 2011 21:46

...ligger nu på köksbordet och inväntar morgondagen då de ska läggas på lådan för att påbörja resan till sina nya ägare. Mycket spännande då detta är de första Oppligömmorna som skickas iväg och lite nervös är jag ju över om de ska hålla måttet eller...

Ovido - Quiz & Flashcards