Alla inlägg den 1 september 2008

Av Jessica - 1 september 2008 09:16

Idag skulle jag ha börjat jobba, om allt hade varit som vanligt. Vi skulle ha varit på Ibiza en vecka för att sedan återgå till jobb och dagis men istället ligger jag här och oroar mig för tumörer, cellgifter och tarmvred.... Fast egentligen kan jag inte tycka synd om någon annan än Oppli, det är han som har det besvärligt och som har ont!

Dock har han inte haft ont idag, och det är i alla fall en lättnad mitt i eländet. För ännu har ingen kommit på vad det är för fel på hans mage. Idag har han genomgått en vanlig röntgen på morgonen och på kvällen lyckades man till slut med två kontraströntgen, den sista gjorde man kl 24.00, vilket sätt att avsluta dagen på. :o( Det resulterade dock i att man äntligen kom fram till att han har passage i tarmarna hela vägen igenom, skönt! Imorgon kommer kirurgen förbi igen för att klämma på honom och diskutera vidare behandling.

Han har ingen feber, har inte ont, kräks inte och bajsar, en klar förbättring. Dock kommer det fortfarande kräk ner i sondpåsen och avföringen är inte av bästa kvalitet.... Han är pigg och glad, pysslar, babblar och skämtar. Skaparverkstan var här på avdelningen idag vilket försatte Oppli i pysselläge, tillsammans med pappa målade han två askar samt en teckning.  Jag vaknade hemma imorse, kl 11.00, sov som en stock och vaknade med ett ryck, tänk vad jag behövde detta! Och så slapp jag åka buss in, Pågen-bilen plockade upp mig på vägen och skjutsade mig hela vägen in till stan. Tack för den!! 
På kvällen åkte pappa hem, Oppli och jag bäddade ner oss och försökte ha så mysigt som möjligt innan det var dags för sista röntgen. Jag lyckades manövrera både sängen med en sovande Oppli samt hans kompis droppställningen hela vägen till röntgenavdelningen och tillbaka alldeles själv, tror att jag just kvalificerade in till att få börja jobba på det här bygget :o)

Idag fyller kusin Joel 5 år. Stort grattis och många kramar till dig!!!

Ovido - Quiz & Flashcards