Direktlänk till inlägg 6 september 2008

Lördag - bröllop

Av Jessica - 6 september 2008 18:57

Hela morgonen satt jag på nålar! Vi förstod redan tidigt att det värsta var över och att vi skulle få komma hem idag, men då jag hade ett bröllop inplanerat idag ville jag att det skulle gå fortare än fortast!!

Läkarna kom fram till att vi kunde avvakta ytterligare något om detta händer igen och inte åka in förrän han kräks och det inte verkar ge med sig i och med detta. Vi får förbereda oss på att smärtorna kan fortsätta som en del av att tarmen läker men ändå känns det lite läskigt att åka hem. Vi fick nya direktiv om kosten, nu får vi inte ge honom något som innehåller mjöl och så har vi en tid att passa på måndag för läkarkontroll samt blodprover. Glada och nöjda med det for vi hemåt, lagom i tid för att jag skulle hinna göra mig i ordning för bröllopet. En kär kollega till mig, Jeanette, gifte sig idag och vi tjejer från jobbet möttes upp för att tillsammans närvara vid vigseln. Som stöd hade jag även bett min goa kompis Ulrika att följa med, de senaste dagarna har varit så turbulenta och jobbiga att jag inte kände för att åka iväg själv och var oerhört tacksam för att hon ställde upp i sista sekund. Tack!! Vigseln var så väldigt vacker och att se hela familjen komma uppför mittgången i kyrkan gav mig krokodiltårar i ögonvrårna. Tack Jeanette för att jag fick vara med om detta!!

När man ändå är i stan och shoppingcentren ligger lika täta som druvor på en klase är det svårt att åka hem direkt så Ulrika och jag passade på att njuta av utbudet innan vi begav oss hemåt. Oppli hade redan somnat då jag kom hem men Björn berättade att han hade haft lite ont i magen och mitt goda humör sjönk genast. Och mycket riktigt, sent på kvällen vaknade han till med väldiga magsmärtor och efter en stund kräktes han mängder. Vi svalde isbitarna och då han verkade lugnare efter kräkningen och somnade om lyckades även vi komma till ro inför natten.

 
 
Ingen bild

UP

8 september 2008 20:12

Haha vilken rolig bild!
Trist att vår superroliga dag slutade lite kasst och att vi inte kunde ses igår...men men de går fler tåg. Matilda hade berättat allt om Oliver för Alice o Tilde. Du skulle ha sett, det var svårt att hålla sig för skratt, hon var så lillgammal liksom. Hon var lite besviken att ni inte kom... Tjejerna hade balettdisko i vardagsrummet så att TVn pajade, snacka om party! Roligt att O ringde idag, synd att jag inte var hemma, hade oxå velat prata, känns som att jag inte träffat honom på evigheter. Oj kom på nu att jag ju har cykeln hos er, står den ute eller inne? har för mig att du sa att du skulle ställa den i garret men jag sa att du bara kunde köra in den lite..kramis!

 
Ingen bild

Jeanette

8 september 2008 23:56

Jag blev så glad när jag såg dig i kyrkan på väg uppför altargången! Jag hade klarat mig från alla gråt attacker men när jag kramade om dig efter vigseln så blev jag så rörd.

Det var skönt att se dig!

Skönt att det var hyfsad lugnt och att du kunde komma. Det betydde mycket för mig!

Puss & Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 16 oktober 2011 21:26

...så nu gör vi äntligen slag i saken och höjer priserna en aning. Flera av er har påpekat att priserna är något låga med tanke på att överskottet går till Barncancerfonden men vi ville se till att få in lite beställningar innan vi justerade priset. ...

Av Jessica - 31 juli 2011 21:20

Blev så glad över att höra att insamlingen som Opplipengarna går till, "Tildes Minnesfond", inte avslutades den 25/7 utan fortsätter att samla in pengar till cancerdrabbade barn. Självklart kommer vi i o m detta att fortsätta att sätta in pengarna fr...

Av Jessica - 11 juli 2011 14:13

 En liten påminnelse om hur man beställer sin Oppligömma!En Oppligömma är den perfekta presenten till någon som du bryr dig om, du kan välja vännens favoritfärger till gömman samtidigt som du visar att du engagerar dig i barnen som drabbas av den för...

Av Jessica - 9 juli 2011 09:21

...innebär sol, bad, grilla, studsmatta och självklart att tillverka Oppligömmor   Vi börjar närma oss slutet av beställningslistan och tar tacksamt emot nya beställningar så att vi kan fortsätta virka/blinga på vår soliga veranda. I veckan har vi äv...

Av Jessica - 23 maj 2011 21:46

...ligger nu på köksbordet och inväntar morgondagen då de ska läggas på lådan för att påbörja resan till sina nya ägare. Mycket spännande då detta är de första Oppligömmorna som skickas iväg och lite nervös är jag ju över om de ska hålla måttet eller...

Ovido - Quiz & Flashcards