Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

Lördag - rockfestival

Av Jessica - 23 augusti 2008 20:36

Inatt vaknade Oppli olycklig och ville att jag skulle lägga mig bredvid honom i sängen. Självklart säger mamma och gör honom till viljes varefter vi båda ligger och skruvar på oss i över en och en halv timme utan att våga säga ifrån. Till slut somnar Oppli och jag smyger mig därifrån, trött som tusan, för att sedan vakna vid sjutiden igen och få upprepa proceduren. Denna omgång med cytostatika har gjort honom tröttare och mer kelig än tidigare vilket gör att han söker närkontakt oftare. I och med att Oppli har haft en stor "pappa är bäst"-period tar jag tacksamt emot varje tillfälle till gos som ges även om klockan är två på natten!

Läkaren hade inget speciellt att komma med idag då behandlingen tuffar på som den ska. Dock påpekade hon då jag nämnde Olivers trötthet att denna omgångs cytostatika går åt benmärgen hårt vilket gör honom tröttare. Dessutom kommer han förmodligen att behöva längre tid för att återhämta sig då benmärgen är extra utsatt denna gång. Jag frågade henne även om vaccinationer inför en utlandsvistelse (som t ex till Afrika) och hon rekommenderade att vi väntar minst 3 månader efter att han blir friskförklarad innan vi gör ev vaccinationer. Suck, vilken lång tid, och vi som skulle ha legat på stranden på Ibiza idag.....

Björn åkte hem en stund på dagen och Oppli blev bortkopplad från droppet några timmar under eftermiddagen, han önskade att få gå ner till vattnet och mata fåglarna. Och tänk så förvånade vi blev när vi snubblade över en rockfestival med gratis entré i parken vid ån! Och vi som fick sälja våra biljetter till Rockweekend och inte trodde att vi skulle få någon musikupplevelse i sommar! Inte för att det var så mycket till upplevelse men jag känner mig väldigt lättroad just nu och tar tacksamt emot varje tillfälle till förnöjelse som ges. Vi stod ut sisådär en låt innan vi båda längtade till fåglarna ;o)

Pappa kom tillbaka med blodpudding och lingonsylt till Opplis stora glädje. Ingen av oss har någonsin behövt steka blodpudding och gjorde det nu med stora fejkade leenden, allt för Oppli! Han åt, det enda förutom sondmat som han har fått i sig sedan i onsdags och han var lycklig. Han fick följa med mig till tvättstugan idag och vill sedan dess följa med mig varje gång. Sista turen var han så trött att jag fick bära honom men han envisades ändå med att få följa med. Vad är det som är så kul med en tvättstuga??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 16 oktober 2011 21:26

...så nu gör vi äntligen slag i saken och höjer priserna en aning. Flera av er har påpekat att priserna är något låga med tanke på att överskottet går till Barncancerfonden men vi ville se till att få in lite beställningar innan vi justerade priset. ...

Av Jessica - 31 juli 2011 21:20

Blev så glad över att höra att insamlingen som Opplipengarna går till, "Tildes Minnesfond", inte avslutades den 25/7 utan fortsätter att samla in pengar till cancerdrabbade barn. Självklart kommer vi i o m detta att fortsätta att sätta in pengarna fr...

Av Jessica - 11 juli 2011 14:13

 En liten påminnelse om hur man beställer sin Oppligömma!En Oppligömma är den perfekta presenten till någon som du bryr dig om, du kan välja vännens favoritfärger till gömman samtidigt som du visar att du engagerar dig i barnen som drabbas av den för...

Av Jessica - 9 juli 2011 09:21

...innebär sol, bad, grilla, studsmatta och självklart att tillverka Oppligömmor   Vi börjar närma oss slutet av beställningslistan och tar tacksamt emot nya beställningar så att vi kan fortsätta virka/blinga på vår soliga veranda. I veckan har vi äv...

Av Jessica - 23 maj 2011 21:46

...ligger nu på köksbordet och inväntar morgondagen då de ska läggas på lådan för att påbörja resan till sina nya ägare. Mycket spännande då detta är de första Oppligömmorna som skickas iväg och lite nervös är jag ju över om de ska hålla måttet eller...

Ovido - Quiz & Flashcards