Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Jessica - 22 augusti 2008 10:38

För första gången under OS ställde jag väckarklockan för att gå upp tidigt och se en match. Bordtennis, Jörgen Persson i kvartsfinal, kl 07.30. Ganska mysigt att koka lite kaffe och krypa ner i den sköna fåtöljen för att slumra framför TVn....
Mor bjöd på lunch nere i byn innan vi for iväg till bussen. Hon har städat och lagat mat i en hel vecka nu och vi är oerhört tacksamma för det!

Jag tog bussen in till stan och hoppades på att hinna till sjukhuset innan det började regna, och så klart höll regnet uppe fram tills dess jag klev av bussen...när jag väl kom in till centrum stod det som spön i backen och jag saknade både jacka och paraply :o( Det regnade som mest när jag kom fram till resebyrån och tja, varför inte... Oppli har önskat sig en resa till Afrika för att se en massa djur och jag har lovat honom att göra allt vi kan för att han ska få göra det när han blir frisk. Först gäller det bara att ta reda på vaccinationregler och åldersgränser för safariutflykter så att det inte faller på det. Utrustad med diverse kataloger och ett löfte från Sofia att hon skulle kolla upp åldersgränser fortsatte jag min färd mot ICA, Oppli har beställt blodpudding och vägrar äta annat. Genomblöt, frusen, tungt lastad upptäckte jag att blodpuddingen var slut och personalen på ICA upplyste mig om att det sällan händer att just blodpuddingen är slut. Jag vädjade till henne, min son vill bara ha blodpudding just nu och det finns ingen annan affär på gångavstånd, snälla, har ni inget på lagret?? Men icke, tvärslut! Jag insåg att jag framstod som en neurotisk mamma med en väldigt bortskämd son och var så nära att vråla ut att min son har cancer, ge mig blodpudding nu... men bet så klart ihop och gav mig snällt av mot sjukhuset i hällregnet :o(

En liten tröst var att Oppli skrattade gott när han fick se sin blöta mamma, han var på bra humör men märkbart påverkad av cytostatikan. Jag blev förvånad över att se att biverkningarna denna gång kom direkt, han är blek och hålögd, väldigt trött och blir ofta ledsen och deprimerad utan någon direkt orsak. Dock blev han upplivad av resebroschyrerna och pekade ut allt han ville se, vilket slutade i en jorden runt resa ;o) Ska försöka få honom att hålla sig till åtminstone en kontinent och det lutar fortfarande åt Afrika...

Ovido - Quiz & Flashcards