Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Jessica - 6 augusti 2008 10:37

Myspys i sängen innan frukost, Oppli och jag spanade in filmen "Cars" under tiden som pappa förberedde "frukost på sängen". Man får försöka sätta lite guldkant på tillvaron och då vi ändå är förpassade till rummet på morgonen så kan vi lika väl inta frukosten liggandes på sängen :o)

Cytostatikabehandlingen rullar på enligt protokollet och Oppli mår bra förutom att vi märker att han börjar bli tröttare än vanligt. Han har varit slumrig hela dagen men lyckades inte somna förrän sen eftermiddag och då är det klart att humöret inte är på topp. Efter tuppluren lyckades vi till slut övertala honom till en dusch med förhoppningen att han skulle kunna bli av med en del hår i och med det. Och det var det som behövdes, när han hade lyckats lugna ner sig efter duschen var han på ett sprudlande humör! Dock gjorde det ingen större skillnad vad gäller håret, det lossnade inte speciellt mycket mer än vanligt och han har det fortfarande besvärligt med allt hår som hamnar på kudden och i sängen. När jag klev upp ur hans säng i morse och tog av mig mina sovkläder upptäckte jag att kläderna såg ut som om vi hade 10 långhåriga angorakatter hemma..... Det är hår överallt!!

Efter lunch fick vi besök av Björns jobbarkompis Jessica som hade med sig filmer och spel till Oppli. Lyckligast blev han nog över "Hitta Nemo" som genast hamnade på TVrutan. Lyckligast blev mamma över guldkanten som Jessica hade med sig till oss vuxna, en flaska rödvin. Få se om jag vågar korka upp den här eller sparar den tills vi kommer hem. Trots att detta är vårat rum och vi borde kunna göra i princip allt som vi även gör hemma här så känns det som att man vill smussla med en del saker. Björn stoppar snabbt undan chipspåsen när någon av personalen kommer in och jag stänger av epilatorn och gömmer den för att ingen ska se. Och vi ska inte tala om hur hemlig jag är när jag lägger en ansiktsmask, ytterligare en av mina guldkanter men usch så genant om någon skulle se mig med den på!!

Droppet har man ökat på nu igen så vi har en jobbig natt med mycket kisspauser att se fram emot, stackars Björn som ligger i sängen närmast Oppli ;o)

Ovido - Quiz & Flashcards