Direktlänk till inlägg 19 augusti 2008

Tisdag - full fart framåt!

Av Jessica - 19 augusti 2008 09:07

Har kommit på den största anledningen till att inte vara singel någonsin, igår kväll kryllade vårt sovrum av insekter o dyl. och jag var på gränsen till panikslagen...den totala summan av slakten blev 2 harskrankar, 2 malar, 2 spindlar (varav en enorm), 1 bärfis, 1 skalbagge av obestämd sort samt ett antal mindre kryp som egentligen inte utgjorde någon livsfara! Jag har ett förslag till en utökning av äktenskapslöftena; att älska henne i nöd och lust samt undanhålla alla småkryp från hennes närhet! ;o)

När jag kom till sjukhuset idag möttes jag av en pigg och glad 4-åring och en betydligt mer dämpad man med huvudvärk. Oppli fullkomligen strålade när han fick syn på mig och så jag behövde detta!!! Mitt i höjdhoppsfinalen kom familjen Andersson på besök och vi fick kämpa hårt för att få ungarna att vänta med att gå ner till kiosken tills finalen var avklarad. Väl nere i kiosken fanns det ingen hejd på deras vilda framfart och mot mina principer lät vi de härja trots en del människors höjda ögonbryn, det var så härligt att se Oppli fara fram som ett friskt barn.

Vi fick glädjande besked av läkaren idag, om Oppli klarar sig utan morfindropp under kommande natt kan vi åka hem imorgon. Visserligen bara för ett dygn men som vanligt är varje timme hemma behövlig efterlängtad. Hans värden ser bra ut, han är pigg och smärtorna har avtagit något! Och just nu ser det ut som att han klarar sig fint med morfin i sonden istället så natten får avgöra det hela.

Björn åkte hem på kvällen och Oppli och jag hade en härlig, sen kväll framför TVn. Han har beställt ett par lila pulsvärmare av mig så stickandet fortsätter i full fart och mitt största problem under kvällen var hur jag skulle få upp de små pärlorna som ska med i stickningen på garnet. Så ja, man kan säga att dagen har varit bra när man kan avsluta den med små, vardagliga problem......

Tack för alla paket, presenter och kort som har kommit till Oppli och oss!

 
 
Ingen bild

Jeanette

20 augusti 2008 19:10

Jag förstår verkligen att Olivers glädje över att se dig måste ha känts otroligt härligt för dig!

Vi har nyss gått igenom äktenskapslöftena med prästen men jag ska nog kontakta honom för jag missade det där med krypen ;-)

Jag hoppas att ni får den där dagen hemma nu!

Ha det så gott!

Kram
Jeanette

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 16 oktober 2011 21:26

...så nu gör vi äntligen slag i saken och höjer priserna en aning. Flera av er har påpekat att priserna är något låga med tanke på att överskottet går till Barncancerfonden men vi ville se till att få in lite beställningar innan vi justerade priset. ...

Av Jessica - 31 juli 2011 21:20

Blev så glad över att höra att insamlingen som Opplipengarna går till, "Tildes Minnesfond", inte avslutades den 25/7 utan fortsätter att samla in pengar till cancerdrabbade barn. Självklart kommer vi i o m detta att fortsätta att sätta in pengarna fr...

Av Jessica - 11 juli 2011 14:13

 En liten påminnelse om hur man beställer sin Oppligömma!En Oppligömma är den perfekta presenten till någon som du bryr dig om, du kan välja vännens favoritfärger till gömman samtidigt som du visar att du engagerar dig i barnen som drabbas av den för...

Av Jessica - 9 juli 2011 09:21

...innebär sol, bad, grilla, studsmatta och självklart att tillverka Oppligömmor   Vi börjar närma oss slutet av beställningslistan och tar tacksamt emot nya beställningar så att vi kan fortsätta virka/blinga på vår soliga veranda. I veckan har vi äv...

Av Jessica - 23 maj 2011 21:46

...ligger nu på köksbordet och inväntar morgondagen då de ska läggas på lådan för att påbörja resan till sina nya ägare. Mycket spännande då detta är de första Oppligömmorna som skickas iväg och lite nervös är jag ju över om de ska hålla måttet eller...

Ovido - Quiz & Flashcards