Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Onsdag - trött pojke

Av Jessica - 15 oktober 2008 15:57

Sovmorgon, frukost på rummet och en liten titt på morgonens barnprogram. En välbekant procedur innan vi kommer igång med dagen.
Idag har Oppli varit trött och lite hängig, hans humör är det inget fel på men han väljer att sitta i knä och gosa framför att bygga lego eller leka med bilar. Med tanke på att Oppli normalt inte gosar i första taget märks det tydligt hur medtagen han är av denna omgång cytostatika. Han orkade dock med en promenad till kiosken för att köpa en jordgubbsfestis som han var mycket bestämd med att man bara fick dricka på torsdagar, så den skulle sparas. 2 timmar senare var flaskan tom, det gladde mig dock då även det är kalorier :o)

Frukosten gick ner ordentligt men sen började hungern avta, inget till lunch och bara några smörgåsrån till mellis. Det verkar inte som att han har börjat få blåsor ännu och kortisonet brukar göra honom hungrig så vi vet inte riktigt vad detta kan bero på. Tröttheten kanske?

När vi väl hade avklarat läkarbesöket och försöket att få ner lunch återstod ett besök på lekterapin. Men då sade Opplis kropp ifrån och han slocknade istället i sängen för att sova gott i ca 2 timmar. Snälla syster Emma gick ner till lekterapin för att norpa åt sig några nybakade muffins till oss då Oppli inte orkade själv. Och jag som hade bestämt mig för att välkomna min nya kommande frisyr med en viktminskning på några kilon.... nåja, jag fick ta till den gamla, kvinnliga ursäkten att en gång i månaden är det ingen idé att försöka stå emot choklad ;o)

Pappa dök upp med middagen, Oppli hade beställt hamburgare från en viss kedja och med tanke på hans minimala matintag under dagen var det bara att hålla god min. Skönt att se honom äta något i alla fall!
Efter Bolibompa bestämde Oppli sig för att dra ner rullgardinen och släcka lampan så jag passade på att pussa godnatt och smita hem. På hemvägen nåddes jag av beskedet att en mycket god vän var på väg till akuten med andningssvårigheter. Jag har ingen aning om hur det har gått och jag tänker på dig hela tiden!!
Hemma kom nästa smäll, Björn ringde för att berätta att Oppli har svåra magsmärtor som kommer i intervaller samt att han hade kräkts upp sin sond. Så eländig, matt, oduglig och så oerhört långt borta och maktlös jag känner mig nu!! Vi kan bara hoppas att det inte är en upprepning utan att han "bara" är lite hård i magen och förstoppad denna gång. Så pojkarna får roa sig med röntgen under natten och jag kan bara sitta vid telefonen för att invänta besked.

 
 
Ingen bild

Anna-Karin

16 oktober 2008 20:03

Massor av kramar till er och jag hoppas så att det har gått bättre idag och att lilla superhjälten mår mycket, mycket bättre.

//anna-karin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 16 oktober 2011 21:26

...så nu gör vi äntligen slag i saken och höjer priserna en aning. Flera av er har påpekat att priserna är något låga med tanke på att överskottet går till Barncancerfonden men vi ville se till att få in lite beställningar innan vi justerade priset. ...

Av Jessica - 31 juli 2011 21:20

Blev så glad över att höra att insamlingen som Opplipengarna går till, "Tildes Minnesfond", inte avslutades den 25/7 utan fortsätter att samla in pengar till cancerdrabbade barn. Självklart kommer vi i o m detta att fortsätta att sätta in pengarna fr...

Av Jessica - 11 juli 2011 14:13

 En liten påminnelse om hur man beställer sin Oppligömma!En Oppligömma är den perfekta presenten till någon som du bryr dig om, du kan välja vännens favoritfärger till gömman samtidigt som du visar att du engagerar dig i barnen som drabbas av den för...

Av Jessica - 9 juli 2011 09:21

...innebär sol, bad, grilla, studsmatta och självklart att tillverka Oppligömmor   Vi börjar närma oss slutet av beställningslistan och tar tacksamt emot nya beställningar så att vi kan fortsätta virka/blinga på vår soliga veranda. I veckan har vi äv...

Av Jessica - 23 maj 2011 21:46

...ligger nu på köksbordet och inväntar morgondagen då de ska läggas på lådan för att påbörja resan till sina nya ägare. Mycket spännande då detta är de första Oppligömmorna som skickas iväg och lite nervös är jag ju över om de ska hålla måttet eller...

Ovido - Quiz & Flashcards