Direktlänk till inlägg 5 oktober 2008

Söndag - Mickelsmäss i regn

Av Jessica - 5 oktober 2008 22:41

8 timmars permisson hägrade idag, Oppli behöver antibiotika kl 08.00 och kl 16.00, däremellan får han vara hemma om vi så önskar. Hämtade upp grabbarna tidigt på morgonen för att hinna ner till Mickelsmäss innan de stora massorna anlände. Läkaren släpper hem oss under det villkoret att Oppli inte vistas i stora folksamlingar, såsom typ....Mickelsmäss.

Den första söndagen varje år firas Mickelsmäss här i byn med bl a 3,5 km marknadsgata, ca 400 knallar och ett litet tivoli. En folkfest och för oss invånare årets stora händelse, som i år drunknade i regnet :o(
På vägen hem kom Oppli på att det nog inte är så roligt att gå ner till marknaden i det här regnet och Björn var snabb på att erbjuda sig att stanna hemma med honom. Så det fick bli mamsen som höll uppe traditionen för att ta en runda i folkvimmlet. Blöt och utmattad haltade jag hem med dagens fynd, två helt fantastiska t-shirts med Gene Simmons och en med Iron Maiden till Oppli. Har nu jagat denna typ av t-shirt i flera år och så snubblar jag över de i ett stånd på hemorten...småkomiskt om man tänker på de timmar jag har spenderat i småbutiker på söder i Stockholm samt surfandes på nätet för att hitta dessa!
Oppli blev så glad över de att han insisterade på att få ha på sig Gene när vi for tillbaka till sjukhuset.

Han och pappa har tillbringat större delen av dagen med att bygga lego och jag har fortsatt klappa om min tvättmaskin. Finfin...
Då Björn börjar jobba imorgon åkte jag in med Oppli till sjukhuset där han snabbt fann sig tillrätta igen. Vi kom på idén att skjuta ihop sängarna i samma höjd som min så att vi kom närmare varandra, varför ska man komma på en sådan genial idé i slutet av sjukhusvistelsen??
Liksom gårdagen vaknade han två gånger innan tolvslaget och var helt hysterisk, det tog flera minuter för honom att lugna ner sig och han kunde inte tala om utifall han hade ont eller hade drömt något. När han väl var kontaktbar igen fick jag ur honom att han ville fortsätta bygga på sin legobrandbil. När jag påtalade att det var mitt i natten och att vi absolut kan fortsätta byggandet efter frukost accepterade han det och somnade igen, bara för att en timme senare vakna och köra hela proceduren igen. Kan man bli så ledsen över en legobil och sen bara somna om när jag säger nej?? Är fortfarande säker på att han drömde trots att han förnekar det!

 
 
Jeanette

Jeanette

9 oktober 2008 13:28

Kul att du äntligen hittade en tröja till Oliver!

/Jeanette

http://jbergh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 16 oktober 2011 21:26

...så nu gör vi äntligen slag i saken och höjer priserna en aning. Flera av er har påpekat att priserna är något låga med tanke på att överskottet går till Barncancerfonden men vi ville se till att få in lite beställningar innan vi justerade priset. ...

Av Jessica - 31 juli 2011 21:20

Blev så glad över att höra att insamlingen som Opplipengarna går till, "Tildes Minnesfond", inte avslutades den 25/7 utan fortsätter att samla in pengar till cancerdrabbade barn. Självklart kommer vi i o m detta att fortsätta att sätta in pengarna fr...

Av Jessica - 11 juli 2011 14:13

 En liten påminnelse om hur man beställer sin Oppligömma!En Oppligömma är den perfekta presenten till någon som du bryr dig om, du kan välja vännens favoritfärger till gömman samtidigt som du visar att du engagerar dig i barnen som drabbas av den för...

Av Jessica - 9 juli 2011 09:21

...innebär sol, bad, grilla, studsmatta och självklart att tillverka Oppligömmor   Vi börjar närma oss slutet av beställningslistan och tar tacksamt emot nya beställningar så att vi kan fortsätta virka/blinga på vår soliga veranda. I veckan har vi äv...

Av Jessica - 23 maj 2011 21:46

...ligger nu på köksbordet och inväntar morgondagen då de ska läggas på lådan för att påbörja resan till sina nya ägare. Mycket spännande då detta är de första Oppligömmorna som skickas iväg och lite nervös är jag ju över om de ska hålla måttet eller...

Ovido - Quiz & Flashcards