Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

Onsdag - sista månaden??

Av Jessica - 1 oktober 2008 19:31

Ny månad, nya tag! Min optimistiska sida säger mig att denna månad blir den sista i behandlingen, sedan återstår "bara" återhämtningen...
Oppli mår fortfarande bra efter omständigheterna, han har lite svårt att få i sig syrliga saker då detta svider i munnen. Men humöret och orken är det inga större fel på :o)

Idag skyndade vi oss in till sjukhuset för en blodprovtagning, och svaren som kom sedan visade att han har en begynnande infektion i kroppen samt att hans immunförsvar är på väg neråt.
Då vi ändå var i stan och Oppli på gott humör passade vi på att besöka Ikea, vi har beställt ny tvättmaskin och tumlare och handlade hem lite inredning till tvättstugan så att de nya maskinerna passar in i oredan därnere!
Efter Ikea var det Opplis tur att förlusta sig, iväg till djuraffären för att frossa lite i fiskar och smådjur. Vi hoppas innerligt att Oppli fortfarande vill ha ett akvarium när han blir frisk men nu verkar det luta mer åt marsvinshållet *suck*.

Under kvällen ägnade vi oss åt den ovanliga sysslan "gemensam matlagning". Mycket lyckat även fast någon hade försett pepparkvarnen med kryddpeppar istället för svartpeppar, resultatet blev dock inte så illa som vi hade trott. Kan faktiskt varmt rekommendera hemmagjord schnitzel med en touch av kryddpeppar ;o)

Oppli i säng tidigt och vi bröt TV rutinerna för en gångs skull och försökte oss på lite sällskapsspel, vi insåg snabbt att vi inte har något bra spel för två och till min stora förvåning föreslog Björn att vi skulle passa på att fylla på spelförrådet nästa gång vi var i stan....

 
 
Ingen bild

Ninna

3 oktober 2008 08:31

Hej, verkar som om biverkningarna hittills denna gång är mer skonsamma!? Skönt i så fall. Jag är också optimist och tror också att detta är sista behandlingsmånaden innan ni sakta men säkert kommer att komma tillbaka till ert "vanliga" liv igen. Hoppas ni får en superhelg och kan vara hemma och hoppas också att ni känner av lite fredagsstämning idag trots att ni inte är inne i den vanliga jobbveckorutinerna. Kram til er alla tre.

PS Pulsvärmarna är riktigt trevliga dessa kalla mornar, tack gulledej Jessica som stickade dem.

 
Ingen bild

anette

3 oktober 2008 18:05

Håller verkligen tummarna att det är den sista månaden och att det sen bara blir bättre å bättre. Massor med kramar till er alla tre.//Anette N

 
Ingen bild

Ninna

3 oktober 2008 21:04

Hej igen, när jag nu ikväll startade upp min privata dator heme kom jag på mig själv med att jag har skaffat mig en ny datorvana. Nämligen att det första jag gör när jag startar upp en dator är att gå in på www.bloggagratis.se klicka på "sök i bloggregister" skriva "oppli" för att sen se efter om det finsn nåt nytt från er. Det är verkligen prio 1. Ni börjar närma er slutet på behandlingarna och snart kommer rehabilitering och det är klart att det är en bit fram till målet men snart är ni faktiskt där, det börjar skymta. Min förhoppning är dock att denna blogg kvarstår och att du fortsätter skriva om ert liv i alla fall. Allt annat vore en förlust! Du är suverän på att skriva och om man ska kunna finna någon minsta lilla positiv effekt av Olivers sjukdomsperiod så är det just detta att din skrivtalang kommit upp i ljuset (förutom stickningen då också så klart ;-)) och jag trora tt Olivers och er tillvaro som en familj med ett friskt barn kommer att vara ännu mer givande att följa. Så mitt råd är: Fortsätt blogga Jessica!!! Trevlig helg och hoppas ni tillbringar den i Örsundsbro!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 16 oktober 2011 21:26

...så nu gör vi äntligen slag i saken och höjer priserna en aning. Flera av er har påpekat att priserna är något låga med tanke på att överskottet går till Barncancerfonden men vi ville se till att få in lite beställningar innan vi justerade priset. ...

Av Jessica - 31 juli 2011 21:20

Blev så glad över att höra att insamlingen som Opplipengarna går till, "Tildes Minnesfond", inte avslutades den 25/7 utan fortsätter att samla in pengar till cancerdrabbade barn. Självklart kommer vi i o m detta att fortsätta att sätta in pengarna fr...

Av Jessica - 11 juli 2011 14:13

 En liten påminnelse om hur man beställer sin Oppligömma!En Oppligömma är den perfekta presenten till någon som du bryr dig om, du kan välja vännens favoritfärger till gömman samtidigt som du visar att du engagerar dig i barnen som drabbas av den för...

Av Jessica - 9 juli 2011 09:21

...innebär sol, bad, grilla, studsmatta och självklart att tillverka Oppligömmor   Vi börjar närma oss slutet av beställningslistan och tar tacksamt emot nya beställningar så att vi kan fortsätta virka/blinga på vår soliga veranda. I veckan har vi äv...

Av Jessica - 23 maj 2011 21:46

...ligger nu på köksbordet och inväntar morgondagen då de ska läggas på lådan för att påbörja resan till sina nya ägare. Mycket spännande då detta är de första Oppligömmorna som skickas iväg och lite nervös är jag ju över om de ska hålla måttet eller...

Ovido - Quiz & Flashcards